ALEKSANDAR Vrline rata Stiven Presfild


Ne znam kako je fizički izgledao Aleksandar, ali njegove porive, potrebe, misli, želje, težnje, vrline pa i mane, koje je opisao Stiven Presfild, su mi približili i pokazali njegovu unutrašnjost i samu dušu velikog vojskovođe. Detaljno je opisivao njegovu strategiju, razmišljanja, unutrašnje borbe kao i borbe sa svojim zapovednicima i kombinovanja pod svojim šatorom pred svaku bitku, da kada bi opisivao direktan razvoj bitke čitaocima ostaje da čitaju dalje i navijaju svim srcem na način kao što se njegova vojska borila uz njega. Sviđa mi se što je knjiga napisana kao beseda samog Aleksandra, osvrćući se i na ljude koji su bili rame uz rame sa tim velikanom, odajući im počasti koje su svakako zaslužili. Uvučeni u velike i jasne opise čitaoci će se iznenaditi na kraju knjige što neće morati da čitaju detaljno i kraj. Aleksandar odlazi u najboljem svetlu sa svim počastima kakve zasluzuje, postala sam subjektivna čitajući knjigu, "u legendu" kako i sam autor to naziva. Kralj Evrope i Azije posle čitanja ove knjige nastavlja da živi u svakom čitaocu. Veoma sam zadovoljna čitanjem knjige, ovo mi je prva knjiga od Stivena Presfilda, da sada vredno skupljam pare za Ognjenu kapiju. Topla preporuka čak i onima koji ne vole istoriju, sada će je zavoleti, a ono što je i najbitnije, razumeće je. Ovo nije istorijsko delo, ovo je pre svega roman oslonjen na istorijske činjenice!

0 Comments