Recept Br. 01 Brownes

Razmišljala sam koji recept da prvo podelim sa vama… Na žalost, nemam ni jednu sliku spremljene  hrane u svojim albumima, ali će se to promeniti. Sada ću za odabrani da postavim slike koje sam našla preko neta, a vi ćete to da mi oprostite. Čim ukradem malo vremena i napravim lično, dodaći i njih. Obećavam.


Brownes
– ili čokoladni kolač sa čokoladom od čokolade i zamišljen kao čokolada –

Sastojci:
150gr čokolade za mešanje (od sada pa na dalje u mojim receptima će biti isključivo reči o Pionirovoj čokoladi za mešanje, zbog njenog sastava, načina topljenja i načina stezanja)
125gr margarina (od sada pa na dalje u mojim receptima će biti isključivo reči o Vitalovom stonom margarinu, srebrne boje)
100gr kristal šećera
100gr brašna (prosejano tip 400- meko)
1/3 kesice praška za pecivo (preferiram Dr. Öetker, mada je izbor slobodan)
2 sitna jajeta
Prst soli (znači dodati soli koliko zahvatite između dva prsta, a to bi trebalo da je malo)
75gr krupno seckane čokolade za mešanje (ovo je već lični izbor i odabir ličnog pečata. Ja obožavam čokoladu i zato sam nju stavila. Moguće je staviti i voće poput: jagoda, malina, višanja, trešanja...) 


Priprema:
Izlomite ćokoladu (onih 150gr) i istopite je u staklenoj manjoj činiji ili lončetu na tihoj vatri (ili pari) sa margarinom uz stalno mešanje. Topiti dok se ne dobije glatka tekuća masa. U posudi za miksiranje umutite jaja i šećer (možete razdvojeno mutiti žumance sa šećerom pa posle spojiti sa belancetom u jedno ili odmah sve umutiti, izbor je na vama). Dodajte brašno sa praškom za pecivo. Posolite (I ne preterujte sa soli. Ako i zaboravite da posolite ne opterećujte se, neće se primetiti razlika) i dodajte onu istopljenu čokoladu koja bi trebalo da je i dalje u tečnom (otopljenom) stanju. Sve to umutite mikserom do glatke smese. Kada ste završili sa mućenjem dodajte prilog (onih 75gr čokolade ili voća) i samo blago promešajte nečime (kašika, špatula...).


Sipajte smesu u pravougaoni pleh (kalup) dimenzija 10x12cm (ne pokušavajte da napravite veću količinu u većem plehu, smesa se neće ispeći i kolač će vam zagoreti u pokušaju da ga ispečete. Verujte mi na reč, probala sam) obloženim papirom za pečenje (ovo je najlakša varijanta mada možete i da pečete na brašnu). Poravnajte površinu  smese u plehu da bi se ravnomerno ispekla. Ako vam je ostalo još priloga koje niste stavili, možete ih sada dodati odozgore. Pecite u rerni na 190°C 15 minuta. Kada je gotov, kolač izvaditi iz rerne i pustite ga da se malo ohladi u plehu. Tek kada je kolač ohlađen, isecite ga na kocke i poslužite.
 

Druga opcija je da kalup ne bude pravougaoni već možete koristiti onaj pleh za projice. Tada ćete moći da napravite veću smesu i da ih oblikujete kao čuvene cupcake.
Ukrašavanje po ličnom izboru, mada ako su kocke bolje kada su same i što više čokoladne.






Uživajte i javite mi kako su vam ispali kolači (u komentarima).


1 Comments

  1. Vau brownes, verovatno najomiljeniji slatkis svima, barem meni jeste. Super recept, obavezno pravim i javljam!!! HVALA

    ReplyDelete