Milano, Italy


Dva puta sam posetila Italiju. Videla sam Milano, Firencu, Pisu, Veneciju, Sienu i Montekatini. Neki gradovi su lepši od drugih, neki su me razočarali, a u neke se ne bih vratila više.

Ali sada neću pisati o svima, već samo o najlepšem: Milanu. Verujem da je većina automatski izgovorila Firenca na kraju moje rečenice i prevarila se.
Na ulazu u "nadkrivenu" ulicu

Neću vas gušiti šta sve taj grad poseduje od znamenitosti (a poseduje), niti koliko ima stanovnika (u svakom slučaju mnogo), ni na kolikoj površini se prostire (dosta većoj od Beograda). Ne. Ja ću vam pričati kako je biti turista u tom gradu.


Prvo i osnovno, kupiti flašicu vode koju ćete nositi uvek i baš uvek sa sobom! Trafika nema u izobilju kao kod nas. Mislim da sam ih viđala samo u podzemnom prolazu metroa. Na Duomo (Katedrala, uvek u renoviranju) trgu se može naći jedna-dve ali je voda skupa bespotrebno.
Pica na glavnom trgu u „natkrivenoj ulici“ je uprkos lokaciji povoljna i ukusna, mada sam ja imala par zamerki. Ukus se ne razlikuje od našeg sem što kod njih ne postoji capricciosa (ovo sam proverila). Slatkiši i prodavnice čokolade, postoje i prelepo su aranžirane. Na tu temu ne smem više ni reč, ogladneću.

Prevoz: savršeno funkcioniše ali do (čini mi se) 23h. Ako se varam neka me neko ispravi preko komentara (Hvala). Metro prihvata najveći broj ljudi koji želi putovati gradskim saobraćajem pa su nadzemni (tramvaj i autobus) poluprazni. Ne preporučujem švercovanje u prevozima, nikako. Oni, iako ste stranac bez pasoša kod sebe, će vam naplatiti kaznu i to ne baš malu. O taksistima ne znam da li da počinjem. Noću taksi mogu „uhvatiti“ samo meštani pozivom sa telefona.slučajno hvatanje taksija se može odužiti na nekoliko sati, a pešačenje nije opcija kao ni upotreba gradskog prevoza.

Ceo grad funkcioniše danju skoro savršeno. Nedostaju im marketi, trafike, pekare dok u izobilju imaju modne prodavnice. McDonalds, Zara, H&M i Bata su najrasprostranjenije. Cene u Zari i Meku su identične našim kao i asortiman, dok je Bata (za verovali ili ne) čak skuplja kod nas.

Arhitektura je fantastična i o njoj ne bih mnogo dužila jer skoro sve se može videti na netu. Ono što me je razočaralo je čuvena MILANSKA SKALA, pored nje sam slučajno prošla. Da nisam videla repertoar ne bih ni zanala da se nalazim pored tako bitne građevine.
Nezaobilazno i strogo preporučljivo je da odvojite ceo dan i ponesete sve potrebštine sa sobom (voda i opet voda i sendviči) i popnete se na katedralu. Obavezno ići peške. Osećaj je fantastičan. 

Kada dođete na vrh imaćete utisak da ste osvojili Milano. A zapravo, Milano je osvojio vas!

0 Comments