Temišvar, Timisoara

Naše prvo zajedničko putovanje u Rumuniju.



1. Na prvom mestu je svakako to što traje samo jedan dan i dobijate pregršt informacija od turističkog vodiča. Jednodnevni izleti su najbolja stvar da upoznate neki grad očima turiste. Ako vam se svidi, dođite opet u samostalnoj režiji. 

Naime, suprugu je bio rodjendan 02. septembra pa je hteo da nešto lepo uradi za nas. Uplatio je jednodnevni izlet tako da smo 01. septembra oko 05.30č krenuli put Rumunije ka Temišvaru. Jedina pauza je bila pravljena u Vršcu a onda smo imali neka zadržavanja na granici, ali kad smo stigli obilazak je lepo prošao.




2. Videćete razne gradjevine, austrougarski stil arhitekture, malo umetničkih slika, exterijer i enterijer Srpske Pravoslavne crkve (žuti objekat) u Temišvaru. 

3. Potom smo prošli skoro ceo grad i ušli u Rumunsku koliko sam razumela pravoslavnu crkvu/katedralu...  (slika mog supruga kako je slika, ko prati Instagram nalog shvatiće foru)

4. Na slici na kraju teksta je i slika Banatskog muzeja.
  Bilo bi sjajno da blogspot ima opciju galerije pa da mogu da vam dodam malo slide show, no snaći ćete se i ovako. Na žalost, taj muzej je zatvoren već neko vreme i ne zna se kada će ponovo biti otvoren za posetioce.

5Posle intenzivne šetnje po gradu (prvo sa vodičem turističke agencije a potom i u samostalnoj režiji), seli smo u neku poznatu temišvarsku pivnicu sa istorijom i tradicijom. Iako smo sedeli napolju, malo sam zavirila i unutra. 😋


6. Nadam se da se lepo vide ribe na fontani, jer za to postoji verovanje da ko uspe da pomazi ribu po glavi a da se ne umoči u vodu iz fontane da će mu to doneti sreću. I N. i ja smo uspeli. 

7. Da, zaboravih. Tamo gde je Srpska Pravoslavna crkva, u njenom dvorištu je bista. To je bista Miloša Crnjanskog čija je i biblioteka tu - vrata pored biste. Malo poznata stvar a i rumuni ne čuvaju to baš kako treba pa je i zapušteno. Šteta...



8. Dosta ima Srba i oni su većinski narod dugo u Temišvaru. Da li ste znali da jedino sa Rumunima Srbija nikad nije ratovala ni u jednom od ratova kroz koji je prošla? - Jedna od zanimljivost koju smo saznali od vodiča. Takođe zanimljivo je i napomenuti da im je stopa nezaposlenosti u minusu... odnosno nemaju dovoljno radnika. A prosečna plata u Temišvaru je oko 1000 evra. Da! 1000 evra je neki prosek.

9. Ono što krasi Temišvar kao grad, pored neverovatne arhitekture, prelepih parkova jesu i ulične umetnosti, bilo da su grafiti, skulpture, izlozi ili nešto sasvim drugo. Napravila sam kolaz nekih koji su se meni najviše svideli.


10. Na kraju obilaska grada, otišli smo do tržnog centra Ilius (a ja ceo put mislila da kaže Julijus). Imaju popuste i do 70% ali ne kao kod nas već prave popuste. Muž je uzeo sebi sako za samo 15e!

U šetnji među izlozima prvo smo uzeli meni langoš (oh zašto mi takva glupost pade na pamet?), da langoš u Rumuniji... Slike su u prilogu i da uđe u "zapisnik" to nije langoš, to je naš uštipak sa sirom. I to ne baš sjajan. Ne treba baš da navodim svih 10 zašto to trebate preskočiti. Posle sam uzela sendvič u Subway-u, moj prvi. Oduševljena sam. 



Ono što je najbitnije - izdržali smo tempo i kilometražu do kraja (10.1 km hoda, preko 6 sati na nogama), i bili smo zadovoljni kako je sve prošlo. Kući smo stigli oko 22.40-23č.

Sutradan sam pravila tortu i imali smo goste. 😊 Recept nekom drugom prilikom.


Nadam se da će vam se svideti slike 💝 
Naravno, sve fotografije su moje vlasništvo i strogo je zabranjeno korišćenje bez pismene dozvole.

Bista Miloša Crnjanskog


Simbol Rima - Vučica

Reka Begej koja protiče kroz grad

Fontana

Ribe koje donose sreću

Pogled na Nacionalni teatar i operu kroz park
Muzej Banata

Cvetni sat, ne pokazuje tačno vreme

Parking u Temišvaru

Pravljenje mog sendviča
Foto: Maja Mladenovic

0 Comments