Palićko jezero

Posetili smo predivni dvorac Fantast, zbog koga je vredelo boriti se sa navigacijom i proživeti ludo iskustvo na putu, no o tom delu našeg putešestvija pročitajte u prethodnom postu klikom na link: dvorac Fantast.

Foto: Maja Mladenović
Put nas je vodio do Palića gde nas je čekao udoban smeštaj pokraj samog jezera. Stigli smo oko 14č i boje Palića su nas opčinile. Nije nam prvi dolazak ovde ali jeste prvi letnji.

Foto: Maja Mladenović

Znate šta? Ovaj post me malo duže mučio kako da ga napišem a to nikako nije moja želja sa ovim blogom, da se mučim oko postova. Napisaću vam jedan sasvim običan post kako sam ja doživela Palić. 

Po našem rasporedu imamo samo drugu polovinu dana i veče za upoznavanje Palićkog jezera jer već ujutru krećemo dalje.

Prvo smo se raspitali kod naših domaćina šta nam preporučuju i na koju stranu da krenemo. Kažu: „Mi smo ovde već negde na kraju jezera, bolje da krenete levo sad kada izađete.“
Krenuli smo da šetamo, slikamo i obilazimo. Moj utisak je da je Palićko jezero predivno jer ga okružuju zaista lepe zgrade smeštaja. Svaki objekat je poput dela slagalice koji sa drugim delovima čini jednu lepu celinu. Uz njih tu su i uređene zelene površine koje su redovno održavaju. Sve je nekako lepo i uredno. Podseća me na Mađarsku. 


Foto: Maja Mladenović

Imaju parkove za decu, gde smo i mi malo zalutali, čekajući vreme za ručak. Kako se za ovo putovanje nismo pripremili (istražili internet), sve smo radili po osećaju, izuzev restorana. Odabrali smo Abraham. Istražim ja malo i navigacija mi kaže da je odmah tu kod vodotornja. Predložim da idemo peške. N se složi i ljudi moji dragi... To uopšte nije tu, blizu... mi smo pešačili i pešačili oko 2.5km. To ne bi bilo strašno kada znate gde idete. Ovako nam se činilo da smo skroz izašli iz Palića.
Moram priznati da se isplatilo. Klopa je bila fantastična. Ja sam naručila siguricu, nešto poput bečke šnicle. N je naručio jela po kojima su poznati: Tradiocionalni juneći perkelt (gulaš) i da probamo slatkiš „Šomloi galuška“ (to ne znam sa čime bih poredila). Porcija bečke sadrži tri bečke šnicle, pomfrit, pirinač i dekoraciju. Pojela sam sve sem pirinča i dekoracije. Gulaš se servira u činiji koja me podseća na supijeru i uz to se bira šta želiš kao prilog. N je odabrao testeninu sa sirom, jajima i slaninom. Uz sve to uzeli smo i salatu. Slike govore više od reči.
Foto: Maja Mladenović
Jedva smo stigli natrag u smeštaj punih stomaka. Premorena od celodnevnog šetanja i odlične klope, samo sam se sručila na krevet. Borila sam se sa snom da ne prevlada. Na žalost, bilo je kasno za iznajmljivanje bicikli pa smo odmorili nekih posla sata-sat i izašli u večernju šetnju. Šetali smo po obodu jezera od Ženskog štranda u pravcu muzike.

Muzika je bila za proslavu nekog rođendana pa smo nastavili dalje. Prošli smo pored bazena, Muški štrand, dečijeg igrališta i stigli skroz do teniskih terena. Da li ima dalje? Ne znam. Bio je mrak.
Polako smo se vratili u smeštaj i legli. Dan za nama je bio predivan i ispunjen. Na papiru je to teško opisati a ne ponavljati se ali dok šetaš i zapažaš svaku sitnicu.. vreme brzo prođe.

Noć je prošla da nismo ni primetili, a jutro nas je dočekalo spremne i orne za nastavak puta.

*

Ono što je mene fasciniralo dok sam čitala tekstove o Paliću, pripremajući ovaj post, su legende o nastanku Palićkog jezera pa izdvajam najzamiljivije delove.

Iako se danas zna da je jezero nastalo prirodnim putem, skupljanjem padavina koje su uspunjavale udubljenje u tlu, postojala su dva neobična verovanja. Jedno od njih je da je Palićko jezero zapravo ostatak od Panonskog mora, jer je voda u jezeru nekada bila slana. Drugo je za mrvicu zanimljivije. Legenda kaže da je nastalo od suza pastira Pavla koji je tu dovodio stado na ispašu. 
Veštačkim putem su pročistili jezero, izukli so i danas je slatkovodno. Ono što ga čini posebnim jeste mulj, koji na prvi pogled ne izgleda lepo ali je vrlo lekovito za razna oboljenja.
Prvi pisani tragovi postojanja jezera mogu se naći još u davnoj 1462. godini, dok prva mapa jezera datira iz 1690. 

Gde smo dalje išli, pročitaćete u sledećem postu.
Kao i do sada, sa putovanja donosim svoje fotografije uz pisane utiske. Dakle, za svako korišnjenje mojih fotografija potrebno vam je pisano odobrenje od mene.

Photo: N. Mladenović - Dok smo čekali vreme za ručak...

Foto: Maja Mladenović - Moje drage bakice

Foto: Maja Mladenović

Foto: Maja Mladenović - sumrak na jezeru

Foto: Maja Mladenović - česma

Foto: Maja Mladenović - Lajoš i ja

Foto: Maja Mladenović - jutro, naša limuzina i Palić

Za sve koji čitaju moje postove, uvek se radujem kada dobijem poruke ili čitam komentare od vas. To je ono merodavno.

Dodatak:

Veoma kvalitetnih tekstova o Paliću i njegovom jezeru možete pronaći na ovim linkovima:
http://banjeusrbiji.com/palicko-jezero/
https://www.zanimljivedestinacije.info/lepote-srbije/91-lepote-srbije-palicko-jezero.html
Wikipedia

0 Comments