Rođendanska torta ili mix broj 3

Savršen recept za brze odluke posle pitanja: "Šta imam slatko da se jede?" ali i za ovih nekoliko letnjih dana što je ostalo jer je ovo jedan od najlakših i najvazdušastijih recepata u mom kuvaru.

Svake godine, izuzev prošle, pravim neobične torte mojoj najdražoj osobi za rođendan. Ove godine sam bila inspirisana malinama.

Elem, od prošle godine kada smo kupili domaće slasne maline od kojih sam deo stavila u zamrzivač, a deo smo pojeli, prešlo nam je u tradiciju, poput zimnice.

Torta je napravljena od tri na prvi pogled nespojiva recepta ali verujte mi na reč - zaista se lepo uklopilo. Savete kako da poboljšate mix možete naći na kraju.

Donja kora je brauni sa malinama. Recept za brauni možete naći na blogu: https://majaurosevic.blogspot.com/2011/06/recept-br-01-brownes.html

Potom se nafiluje sa filom od Honda torte (dosta fila) koju sam pravila čini mi se kao prvi mix. Recept za Honda tortu možete pronaći na blogu takođe:
https://majaurosevic.blogspot.com/2014/10/cokoladni-honda-tocak.html

A onda gornju koru napravite kao kolač sa malinama. Taj recept još nisam pisala pa sledi u nastavku.

Gornja kora treba da bude većeg obima kako bi mogli krajevi da se saviju i da izgleda kao iglo za eskime. Preko kore se nanese takođe debeo sloj fila od Honda torte i stave ukrasi. U mom slučaju, stavljen je žele u bojama i po obodu 2 reda čoko smokija, što je u mom slučaju značilo dve male kese čoko smokija. Svećice i spremno je za iznošenje. Moja torta je bila vrlo sveža, taj dan sam pravila gomilu stvari i donju koru sam poslednju ispekla. Prohladila i napakovala sve. Dan posle, sve se malo osušilo, pa svakako prekrijte i folijom i stavite pod zvono pre stavljanja u frižider.

*

Recept:

Kolač sa malinama


Potrebno:

5 jaja
1.5 čaša šećera
1 čaša jogurta
1 čaša ulja
2 čaše brašna
1/2 kesice praška za pecivo (1 kašičica)
300-400 gr malina
vanilin šećer

Pripema:

Odvojiti belanca od žumanca. Belanca umutiti, postepeno dodavati šećer. Mutiti još malo pa odložiti mikser.
Dodati žumanca u šne od belanaca polako pa sjediniti špatulom. Dodati sve ostalo (jogurt, ulje, brašno i prašak za pecivo) i posle svakog sastojka promešati špatulom da se sjedini sa belancima.
Pleh pripremiti (ili podmazati ili staviti papir za pečenje) pa uliti testo. Posuti maline svuda pa "zamazati" špatulom tako da testo prekrije maline da ne zagore.
Zagrejati rernu pa smanjiti i peći dok testo ne porumeni.
Na koliko da zagrejete rernu i na koliko da je smanjite kao i koliko dugo da pečete ne mogu vam reći. Moja rerna se zagreva na max (300 stepeni) pa je smanjim na 250 stepeni jer ispod toga neće uopšte da radi i na svaka 4-6min okrećem pleh da bi se ispeklo sa svih strana pojednako (pogotovo ako je nešto što treba da nadođe). I tako dok ne dobijem ili željenu boju ili sastav. Kod mene 250 stepeni nije zaista 250 stepeni, jer zavisi od jačine struje i koliko ljudi u zgradi u tom trenu koristi struju za kuvanje/spremanje hrane. Tako da, individualno.



Nadam se da ćete uživati. Naravno u kolač možete bilo šta da stavite umesto malina. Mogu i komadići čokolade, za zimske dane kada pojedemo sve zalihe smrznutog voća.

*



Kao što svi znate, brauni što duže stoji on se stvrdnjava. Pa bih ovde posavetovala da ne bude brauni već neka čokoladna vazdušasta kora. Imam par ideja pa ću staviti neki drugi put recept za čokoladni kolač sa mekšom korom.

0 Comments